Avui s’ha constituït la Comissió de Seguiment del Pacte per a la Reforma Horària que impulsarà una nova concertació social 

Garantir el dret a la desconnexió digital en assumptes laboral; convocar actes públics no més tard de les sis de la tarda; evitar els sopars de representació institucional afavorint esmorzars i dinars en horaris més saludables i promoure l’hora de tancament dels edificis públics no més enllà de les vuit del vespre. Aquestes són algunes de les mesures que ha anunciat aquest matí el president Quim Torra en la Comissió de Seguiment del Pacte per a la Reforma Horària, que elaborarà un Pla de transició per als propers dos anys, i que s’ha presentat avui al Palau de la Generalitat.

A més, Torra ha anunciat la implantació d’un model propi de teletreball a l’Administració, en què es fomentarà un sistema d’organització flexible de la jornada laboral que tingui en compte l’avaluació del rendiment del treball orientada a la consecució d’objectius. Aquest projecte, segons ha dit el president, “s’està negociant de forma conjunta i integradora amb els representants sindicals” i es concretarà “en un decret durant el segon semestre d’aquest any”. Igualment, ha anunciat accions concretes com la creació d’espais de ‘coworking’, nous entorns de treball i un nou format de direcció. Aquest conjunt “d’accions i recomanacions” s’aprovaran dimarts vinent per tal d’adequar-se a l’Objectiu 2025 del Pacte per a la Reforma Horària, i s’aniran implementant de manera progressiva al llarg de la legislatura. Durant la Comissió, el president també ha agraït a la plataforma ciutadana Iniciativa per a la Reforma Horària els treballs inicials que van dur al Pacte per a la Reforma Horària i que ara comença ja a fer les primeres concrecions.

L’acte també ha comptat amb la participació de la consellera de la Presidència Meritxell Budó; el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró i el director de l’Oficina per a la Reforma Horària del Departament de la Presidència, Alexis Serra. També hi han assistit representants de les 110 entitats signatàries del Pacte per a la Reforma Horària el juliol de 2017.

Nova concertació social i Pla de Transició 2020-2021

Alexis Serra, director de l’Oficina per a la Reforma Horària, ha informat sobre els treballs que durà a terme la Comissió de Seguiment del Pacte que s’ha constituït avui, i que té com a finalitat una nova concertació social que definirà les línies estratègiques amb les 110 entitats participants. La Comissió acabarà amb l’aprovació al desembre d’un Pla de Transició per a la Reforma Horària 2020-2021. El director de l’Oficina per a la Reforma Horària ha exposat el full de ruta que ens ha de portar a concretar la transició cap a l’Objectiu 2025, així es tornaran a convocar les taules quadrangulars per fer seguiment de les accions del Pacte.

En la seva intervenció, el conseller de Polítiques Digitals Jordi Puigneró ha afirmat que “un país digitalment avançat necessita una Administració digitalment avançada i uns horaris i un model de treball propis del segle XXI”; per això, ha assegurat que “en la Reforma Horària, l’Administració pot ser i ha de ser motor de canvi impulsant l’Administració Digital, que vol dir impulsant un nou concepte i nou model de treball”.

L’acte ha finalitzat amb una conversa entre l’escriptor Màrius Serra i la sociòloga Cristina Sànchez Miret. Per Màrius Serra “s’ha de posar el focus sobre la gestió del temps” i Cristina Sànchez Miret ha subratllat: “La funció pública i l’administració pot incidir en la reforma horària fent el marc i l’estructura. Hi ha d’haver un pacte entre les institucions públiques i la Generalitat.”